Driver du også en gavebod i din virksomheds navn? Måske? Et af de spørgsmål, der rammer min indbakke ret så ofte, er spørgsmålet om Palles gavebod. Eller det kategoriserer jeg den slags spørgsmål som. Spørgsmålet lyder overordnet set sådan her: "Hvordan inspirer jeg og tiltrækker jeg nye kunder til virksomheden uden at give al min viden væk?" Skide godt spørgsmål. For du ved det ...
Bloggen
Optimer planlægningen af din Content Marketing med disse fire gratis værktøjer
Du minder så meget om mig. Fordi du er en hund efter gratis ting. Det er jeg også. Er du vimmer, hvor jeg elsker, når noget er gratis. Det er næsten som at stikke penge ned i lommen, når der står gratis. Ik? Jooo. Vi elsker det. Og det er også, fordi du er lige så tosset med gratis som jeg. Og så selvfølgelig, og ikke mindst, fordi du er på jagt ...
To pop-up or not to pop-up? Læs hvad mit ekspertpanel svarede
Jeg var nysgerrig. Selvom jeg har studeret det her med pop-up-optins og ved, at de virker. I hvert fald i forhold til opgaven med at få flere på din mailliste. Alligevel har jeg endnu ikke integreret eller anbefalet dem i en markedsføringsstrategi hos en kunde. Fordi der altid er for og i mod, hvis du spørger mig. Og hver gang har minusserne vejet tungere end plusserne. Derfor tog jeg i ...
[INFOGRAFIK] Webdesign og brugervenlighed anno 2016
"Søde og verdens rareste kunde," bønfaldt jeg (eller noget i den stil, jeg husker det ikke præcist). Jeg følte det, som om jeg lå på knæ med hænderne foldet foran mit ansigt. I virkeligheden sad jeg med det hvide headset mast ind i øregangene og med min Samsung-telefon liggende ved siden af tastaturet. På skærmen af min Samsung lyste et professionelt billede op af den persons stemme, jeg netop ...
Case: En lille ændring af overskriften på om-siden med stor effekt (Compara)
Den anden dag sad jeg og gennemlæste feedbacken fra de sidste deltagere på en workshop, jeg havde afholdt om den på samme tid populære (blandt læsere) og frygtede (blandt skribenterne) side: om-siden. Nuuj, hvor jeg både blev glad i låget og en hel del klogere. Du må altid love mig at få feedback fra dine kunder. Det gør jeg altid. Og hver gang bliver jeg bedre til det, jeg gør hver dag: ...
5 strategier til at sparke mere af dig ud i dine tekster
Et af de gode råd, du kan finde blandt eksperter, der giver gode råd til iværksættere og selvstændige, er, at du skal være unik og vise, hvem du er. Det er det, der gør hele forskellen. Vær unik og vis, hvem du er. Og det er helt korrekt. Men hold nu op, hvor jeg hader det her råd af et godt hjerte. Alene af den grund, at det er korrekt. Og det er møgsvært at udføre i ...
[Skrivelektion 03]: sådan får du din læser til at blive længere og vinde dyrebar tid til at få dit budskab ud
Langt de fleste bliver fjerne i blikket, når de møder en massiv mur af ord online. Det kræver så ekstremt meget ork, at vi opgiver på forhånd. Altså rent faktisk at læse de ord, der er skrevet. Men du skal orke det. Du skal orke at bryde tekstmuren. For at få din læser til at orke at læse. Mere ork til dit indhold. Tak. Det er derfor ikke helt ligegyldigt, hvordan du strukturer din ...
[Skrivelektion 02]: Dine læsere syrer til, når du skriver dine sætninger på denne måde
I dag går vi i træningscenteret sammen. Vi skal tale om udholdenhed. Fordi du med garanti tester din læsers udholdenhed maksimalt uden at vide det. Så på med svedbåndet og afsted med os. Dette er en del af en serie af flere skrivelektioner - få lektion 1 her og lektion 3 her. Du kender fornemmelsen af muskler, der syrer til, ik? Du har i hvert fald prøvet det engang for mange år siden. Langt ...
[Skrivelektion 01]: Du kan ikke erstatte ord med ét tegn
Klap, hvis du kæmper med formuleringerne på dit website. Klap klap, yes? Det kan være så demotiverende at skulle skrive om alt det, du er så god til, men når du skal formulere dig, så visner din passion stille og roligt mellem linjerne. Heldigvis er der godt nyt. Selvom jeg ikke kan trylle dine tekster om til eventyrlige og dragende fortællinger i dag (det kræver, at vi arbejder sammen ...
Content marketing vokser ikke ind i himlen af sig selv og derfor bør du gøre dette for at nå din læser
Er du den eneste, der bare ikke føler, at alt det her med Content Marketing bare funker? Nej. Nej. Nej. Det kan jeg garantere dig for, at du ikke er. Første skridt er selvfølgelig helt konkret at begynde at bedrive Content Marketing ved for eksempel at begynde at udgive blogindlæg med værdifuldt indhold, der positionerer dig på markedet. Jeg har arbejdet med en bunke virksomheder, der har været ...