• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Bureau by Storm

Få hjælp til at sælge mere online med dine ord.

  • BLOG
  • FÅ HJÆLP
  • LinkedIn workshop
  • WEBINARER
  • KUNDER
  • OM
  • Kontakt
Du er her: Forside / Online markedsføring / Hvad er et responsive website, og hvorfor du mister kunden, hvis du ikke har sådan en fætter

Hvad er et responsive website, og hvorfor du mister kunden, hvis du ikke har sådan en fætter

Skrevet af Vibeke Storm-Frandsen den 11.03.2014

responsive website

Har du tjekket tallene på Google Analytics for nylig? Hvis ikke, så kan du lige gøre det nu. Jeg venter her imens.  Og så vil jeg gerne vide, om du har tjekket statistikken for din nyhedsbrevsliste? Det kan du også lige få tjekket op på nu, hvis du halter bagefter på det punkt. Du ved, hvor jeg er.

Hvordan så det ud med tallene? Hvor mange besøger dit website fra en mobiltelefon eller en tablet (du ved, iPads und so weiter)? Hvor mange åbner dit nyhedsbrev fra en mobiltelefon? Det er en stor andel, ikke sandt? Afgørende, efter min mening.

Ved du, hvad der sker, når brugeroplevelsen er dårlig? Du når ikke at se røven for bare skosåler. Så hurtigt er den besøgende videre, hvis det ikke fungerer optimalt. Der røg den chance. Får du en ny chance? Det kan jeg ikke garantere. Ikke med den besøgende, men helt sikkert med en ny besøgende.  I dette blogindlæg vil jeg forklare dig, hvad et responsive website er, og hvorfor du mister kunden lige nu, hvis du ikke har sådan et.

Hvad er et responsive website?

Et responsive website er et website, der helt enkelt forklaret tilpasser sig alle skærmstørrelser automatisk. Det vil altså sige, at den besøgende får en optimal brugeroplevelse på websitet, uanset hvilken enhed den besøgende anvender. Websitet er med andre ord bygget op på en måde, så de forskellige elementer på sitet tilpasser sig og eventuelt ændrer placering afhængigt af den aktuelle skærmstørrelse. Og samtidig er designet tilpasset på en måde, så du bevarer din designlinje og ikke går på kompromis med det grafiske udtryk på dit website.

Ofte ser jeg to skrækscenarier, når jeg besøger websites, der ikke har tænkt responsive design ind fra starten. Det ene skrækscenarie er en total ignorering af de faktuelle sandheder, som fx at 61 % af alle internetbrugere vil forlade et site med det samme, hvis de ikke kan finder, hvad de søger, på mobilen (kilde), og altså et site, hvor jeg skal scrolle fra venstre til højre for at få al tekst med. Hint: Det orker vi ikke. Kan du se mine skosåler for dig?  Det andet skrækscenarie er en art lappeløsning. Hvis du bruger WordPress og ikke har et responsive website, kan du let som ingenting installere et plugin, der retter indholdet ind til mobile enheder. På bekostning af den æstetiske oplevelse og din branding værdi. Med andre ord: Disse plugins ripper dit website for grafik og lader et skaldet eksemplar tilbage til mobilbrugeren. Lidt ærgerligt, ik?

Hvorfor mister du kunder, hvis du ikke har sådan en fætter?

Det gør du, fordi dine besøgende på dit website har et ultrakort koncentrationsspænd (kilde). Du er i skarp konkurrence med resten af verden og al dens larm. Verden er opmærksomhedskrævende på den måde. Så når du har en besøgende på dit website, så er det bare med at finde den røde løber frem. Fjerne alle forhindringer. Guide og hygge om den besøgende. Lidt som en curlingforælder. Her er dit websites hastighed også altafgørende, hvilket jeg vil skrive om i næste uge. Men for nu skal du vide, at din læser er forkælet. Så forkæl dem, hvor du kan, og hvor det giver mening. Og det giver mening på mobiltelefonen.

Jeg hylder brugervenlighed, solid markedsføring og et lækkert funktionelt design. Præcis dette er i mine øjne den allermest tungtvejende grund til, at du skal have et responsive website. Men lige præcis brugervenlighed, solid markedsføring og et funktionelt design går også hånd i hånd med søgemaskineoptimering.

Previous Post: « 25 hustlertricks til din online markedsføring, der får dig til at ligne et brægende får i flokken
Next Post: Besøgende på websitet må ikke begynde at græde og få det dårligt med deres egne evner »

Primary Sidebar

Søg på siden

Senest på bloggen

  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon
  • Få tekstforfatternes 8 gode råd til at skrive en SEO-tekst uden at lyde som en robot
  • Få helt styr på din målgruppe med den rigtige strategi

 

Hvad vi skriver om på bloggen

  • Bureauets Content Marketing 101
  • Indhold til LinkedIn
  • Inspiration til teksterne på din hjemmeside
  • Online markedsføring

Populære blogindlæg

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • LinkedIn-opslag, -indlæg eller statusopdatering? Kært barn har mange navne. Her får du vores gode råd til, hvordan du sikrer dig godt content på LinkedIn
  • Kan man planlægge opslag på LinkedIn? Ja, du kan, og her er hvordan
  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon
  • Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]

Bureau by Storm | Tel: 42 71 47 67 | CVR: 33235542

Forretningsbetingelser | Mailpolitik | Privatlivs- og cookiepolitik | Kontakt

Copyright 2022. Alle rettigheder forbeholdes