Brug for hjælp? Book et møde her
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Bureau by Storm

Få hjælp til at sælge mere online med dine ord.

  • BLOG
  • FÅ HJÆLP
  • WEBINARER
  • GUIDES
  • KUNDER
  • OM
Du er her: Forside / Bureauets Content Marketing 101 / 7 måder du kan (gen)bruge dit digitale indhold på

7 måder du kan (gen)bruge dit digitale indhold på

Skrevet af Vibeke Storm-Frandsen den 23.03.2018

Godt indhold tager tid at lave. Først er der hele ideprocessen, så er der researcharbejdet og første kladde (første kladde… den er aldrig særlig god, så tag det roligt). Herefter er der redigeringsfasen, hvor du arbejder med formuleringer og flow og forsøger at undgå at ødelægge det geniale i teksten ved at slette og rette 156 gange. Det tager bare lang tid.

Så her er 7 måder, du kan (gen)bruge dit indhold på (med minimal indsats), så flest mulige modtager dit budskab, og dit arbejde ikke er gjort forgæves.
 
 

1) Brug det på din virksomheds blog

Ofte starter arbejdet med en tekst her, og det er ganske fint. Hvis du har gjort dit SEO-arbejde grundigt, kan du udarbejde indhold til din virksomheds blog, så I dels bliver bliver fundet på Google lettere, dels fremstår som professionelle og troværdige på jeres område.
 
 

2) Smid det i en mail og send det til virksomhedens mailliste

Det afhænger selvfølgelig af tekstens indhold: Er der tale om et langt og udtømmende blogindlæg, kan det være en ide at lave en mail, der lokker læseren til at klikke over på blogindlægget. Det er en god ide at kigge lidt på formuleringerne og bruge et øjeblik på at stramme dem op til mailgenren – som udgangspunkt kræver det, at du er mere personlig, hurtigere kommer til sagen og ikke spilder tiden med “smalltalk”. Husk, at du sagtens kan gensende mailen 2-3 dage senere til alle dem, der ikke åbnede mailen – det vil højne antallet af øjne, der læser dit indhold. Og ja, det kan sagtens sættes op automatisk.
 
 

3) Lav et opslag, der linker til indholdet på Facebook og/eller LinkedIn

Når du har udgivet det på din virksomheds blog og sendt det til din mailliste, kan du også dele et link til blogindlægget på virksomhedens Facebook-side eller LinkedIn-side. Det er selvfølgelig ikke nok bare at smide et link, men giv en smule af dit indhold i opdateringen ved at omskrive lidt af indledningen – forestil dig, at du sidder med en kollega og vil foreslå ham/hende at læse en spændende artikel. Hvad ville du sige for at få ham eller hende til det? Skriv det på Facebook og LinkedIn og del blogindlægget.
 
 

4) Del indholdets dele op i spiselige bidder og brug det som opdateringer på de sociale medier

Det her er genialt. Især til listeblogindlæg (som dette). Jeg har her listet 7 måder, du kan (gen)bruge dit indhold på. Det vil være oplagt at lave 7 opdateringer på LinkedIn med det og på den måde kunne få maksimalt ud af den tid, jeg har brugt på at skrive det. Det er selvfølgelig ikke alle typer af blogindlæg, der kan bruges på denne måde – men langt de fleste vil kunne bruges sådan.
 
 

5) Udpeg 5-7 stærke budskaber i teksten og lav en Instagramkampagne ud af det

Gennemgå dit blogindlæg og udpeg de stærkeste statements, budskaber og formuleringer i blogindlægget. Det kan sagtens være en variation af punkt fire, hvis du har udarbejdet et listeblogindlæg. Det kan også bare være et udsagn som for eksempel: “Hvis dine underoverskrifter gør deres arbejde godt nok, vil du få læserens opmærksomhed og motivere dem til rent faktisk at læse din tekst” fra blogindlægget om underoverskrifter.
 
 

6) Omskriv indholdet til et eksternt medie

Rigtig mange medier hungrer efter godt indhold. Så har du fået udarbejdet et stærkt blogindlæg, der har skabt stor interesse og opmærksomhed, kan du kontakte bloggere, magasiner, aviser eller andre virksomheder, der kan bruge dit indhold enten digitalt (rigtig godt SEO-mæssigt, da du får link tilbage) eller på print. Denne mulighed kræver selvfølgelig, at du får indholdet gennemskrevet én gang til, måske tilføjer en pointe mere og omformulerer underoverskrifterne, indledningen og tilføjer et nyt eksempel. Men det er absolut indsatsen værd, da din virksomhed nu bliver repræsenteret som ekspert på området hos et nyt publikum.
 
 

7) Opdater indholdet efter 6-12 måneder

Den sidste måde, jeg i denne omgang vil anbefale dig at (gen)bruge dit indhold på, er ved at opdatere det efter en bestemt periode. Det afhænger af indholdet, dets popularitet og ikke mindst, om det er noget, der fortsat er relevant. Men hvis du gør det til en vane hvert halve år at tage fat på blogindlæg og artikler, der er 6 måneder gamle og tjekker dem efter for muligheder for at opdatere dem, så har du allerede godt og brugbart indhold med et minimum af indsats. Ofte tager vi fat i kunders gamle blogindlæg og giver dem en overhaling, tilføjer en pointe og et eksempel og genudgiver dem – og ved at gøre det vil virksomhedens indhold være opdateret og friskt både for læserne og for Google.
 
 

God planlægning tjener altid sig selv hjem

Det er så ærgerligt, når godt indhold ikke bliver udnyttet maksimalt. For uanset om du bruger eksterne tekstforfattere eller skriver det selv i virksomheden, så tager godt indhold tid at udarbejde. Derfor er det også en rigtig god ide at tænke indholdets holdbarhed og distribution med ind, når du planlægger.

Planlægger du fra starten at kunne genbruge hele eller dele af indholdet på flere forskellige platforme og i forskellige kontekster, så har du allerede sikret dit investeringspotentiale for et højt ROI (return on investment).

Previous Post: « Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]
Next Post: Den gode mailkampagne tager relativt kort tid at skrive. Her er hvorfor (+ få adgang til vores skabelon) »

Primary Sidebar

Søg på siden

Senest på bloggen

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • Bureauets ABC til professionelle og skarpe LinkedIn-sider
  • En skarp LinkedIn-profil: Få vores guide til skabe den selv

 

Hvad vi skriver om på bloggen

  • Bureauets Content Marketing 101
  • Indhold til LinkedIn
  • Inspiration til teksterne på din hjemmeside
  • Online markedsføring

Populære blogindlæg

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • LinkedIn-opslag, -indlæg eller statusopdatering? Kært barn har mange navne. Her får du vores gode råd til, hvordan du sikrer dig godt content på LinkedIn
  • Smiley til verden, og verden smileyer til dig
  • Et simpelt trick til at gøre dine tekster og dit sprog personligt og anderledes end de andres dræbende blah blah blah-tekster
  • Om vigtigheden af at læse korrektur på dine tekster + 7 fejl, der får dig til at se dummere ud, end du er

Footer

Find os også her

  • Instagram
  • LinkedIn

Hvad vi skriver om på bloggen:

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • Bureauets ABC til professionelle og skarpe LinkedIn-sider
  • En skarp LinkedIn-profil: Få vores guide til skabe den selv

Brug for vores hjælp?

Få hjælp til din markedsføring på LinkedIn

Få hjælp til Employer Branding

På udkig efter et Content Marketing Bureau?

Vibekes Mastermind-gruppe

Leder du efter en tekstforfatter?

Brug for kreative indspark, ideer og cases?

Tilmeld dig vores mailliste, hvor vi med jævne mellemrum sender viden, ideer og masser af cases, så du ka blive inspireret til at optimere din content marketing indsats.

Jeg er med på, at jeg siger ja tak til at modtage markedsføring i min indbakke. Jeg kan til hvert et tidspunkt afmelde mig med et enkelt klik.
 

Perfekt. Tjek din indbakke.

Du skal have tusind tak for din tilmelding. Husk at tjekke din indbakke for en mail med et link, du skal klikke på. Hvis du ikke har modtaget en mail, så hold et vågent øje med dit spamfilter.

Copyright 2018
Bureau by Storm | Østerbro 4 | 5690 Tommerup| CVR: 33235542
Forretningsbetingelser | Mailpolitik | Privatlivs- og cookiepolitik | Kontakt