• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Bureau by Storm

Få hjælp til at sælge mere online med dine ord.

  • Få hjælp
  • KUNDER
  • BLOG
  • OM
  • Kontakt
Du er her: Forside / Indhold til LinkedIn / Kan man planlægge opslag på LinkedIn? Ja, du kan, og her er hvordan

Kan man planlægge opslag på LinkedIn? Ja, du kan, og her er hvordan

Skrevet af Bureau by Storm den 27.10.2021

Kan man planlægge opslag på LinkedIn

Du er absolut ikke den eneste, hvis du også er i tvivl om, hvorvidt du kan planlægge opslag på LinkedIn. Det korte svar er: Ja, du kan. Og det bør du også gøre. Hvordan? Og hvorfor? Det vil jeg gerne fortælle dig om i blogindlægget her.
 
I blogindlægget kan du læse om …

  • hvilke værktøjer du kan bruge til at planlægge dit indhold.
  • de 4 ting, jeg anbefaler dig at være opmærksom på, når du skal lægge en plan for din tilstedeværelse på LinkedIn.
  • hvordan algoritmen har det med planlægningsværktøjer.
  • hvornår du ikke bør bruge planlægningsværktøjer.
  • hvornår på dagen og ugen du bør sætte dine opslag til udsendelse.
  • hvordan du kan genbruge dit indhold på LinkedIn.

Let’s go.
 

Planlæg opslag på LinkedIn: Værktøjer, der kan gøre det for dig

I skrivende stund er det endnu ikke muligt at planlægge opslag direkte på LinkedIn, som du for eksempel kan gøre på Facebook og Instagram. Derfor vil jeg her fortælle dig om nogle af de andre muligheder, du og din virksomhed har, hvis du gerne vil planlægge dine opslag på LinkedIn.
 
LinkedIn selv anbefaler i denne artikel Hootsuite. Vi bruger lige nu OneUp app for os selv og vores kunder, men vi har også erfaring med Buffer, Social Pilot, Asana, SocialOomph, Publer.
 
Vi kan ikke sige til dig, hvilket værktøj der er det rigtige for dig og din virksomhed - det kommer helt an på, hvilke behov I har - så det bedste råd, jeg kan give dig er, at du eller den ansvarlige for din markedsføring prøver jer frem og ser, hvilken platform der bedst imødekommer jeres behov.

Svært ved at finde på noget at skrive om på LinkedIn? Vi har 3 forslag til, hvad du kan skrive på LinkedIn for at markedsføre dig på en professionel og unik måde. Få vores LinkedIn-guide her.

Men inden du bruger for meget tid på at vælge værktøj til at planlægge dit indhold på LinkedIn, så sørg for at få styr på dit indhold og det, du vil sige. Det kan du gøre ved at skabe en god og solid LinkedIn marketing campaign.

Sådan laver du en LinkedIn marketing campaign

Du har brug for en plan - præcis som Egon, Benny og Keld. Så hvordan kommer du i gang? Her vil jeg gerne give dig 4 ting, du kan være opmærksom på, når du skal planlægge virksomhedens indhold til LinkedIn. Du kan også få hjælp til at lægge planen. Læs mere om, hvordan du vælger det helt rigtige tekstbureau her.
Psssst. Vil du gerne lære, hvordan du gør iskolde leads brandvarme på LinkedIn? Så tjek replay af Vibekes LinkedIn-webinar ud her.

#1 Kig i kalenderen og se, hvad for noget guld, der ligger og venter på at blive til et LinkedIn opslag

Sæt jer ned og find ud af, hvad I gerne vil skrive om. Og find ud af, hvor ofte I gerne vil poste. Hvis I har svært ved at finde ud af, hvordan I skrive stærke LinkedIn-opdateringer, så tjek vores blogindlæg om det gode LinkedIn-opslag ud her.

Sæt opslagene op i en plan, så I sikrer jer, at indholdet bliver jævnt fordelt udover den periode, I planlægger. Meget gerne visuelt, og del den så med dit team, så I er sammen om at nå jeres mål. Tal også meget gerne om, hvad formålet med de planlagte opslag er. Hvad vil I gerne opnå? Et bestemt antal likes? Reach? Flere følgere på jeres LinkedIn-side? Flere relevante ansøgere ved jobopslag, hvis I arbejder med employer branding på LinkedIn? Hvis I sætter målet sammen, ved I også alle sammen, hvad det er I arbejder henimod. Sådan starter vores LinkedIn-samarbejder med vores kunder altid ud - fordi det sikrer os, at vi hver måned kan holde hinanden op på de mål, vi har sat - og rette til undervejs, så vi når dem.

I stedet for at planlægge et helt eller et halvt år ad gangen, så start med en enkelt måned - så har I også muligheden for hele tiden at være skarpe på, hvad der skal ændres den næste måned, for at indholdet hele tiden rammer plet.

Du kan læse mere om, hvordan et samarbejde om din virksomheds markedsføring på LinkedIn ser ud lige her. Hvis det lyder som noget for dig, så er du altid velkommen til at kontakte os og tale om et muligt samarbejde. Vi vil elske at hjælpe dig og din virksomhed med at sende kvalitetsindhold ud. Uge efter uge.

 

#2 Du må godt afsætte plads til det spontane i din LinkedIn markedsføring

Planlægning af dit indhold på LinkedIn skal ikke føles begrænsende. Derfor anbefaler vi altid, at du også laver luft i din plan til at kunne være spontan. Sådan at når der kommer en ny fed kundeopgave, når du lancerer et nyt produkt, når I ansætter en ny, ja, så tillader planen faktisk, at I kan give den gas og skrive et spontant opslag i ny og næ.
 
Faktisk oplever vi tit, at når vores kunder har planlagt et fast antal opslag hver måned, så kommer der pludselig mere overskud til det spontane - måske fordi det ikke er noget, de død og kritte SKAL gøre, men rent faktisk noget, de kan gøre, fordi de har lyst, når inspirationen rammer.
 
 
Kan man planlægge opslag på LinkedIn
 

#3 Hold øje med, hvad der virker i din LinkedIn marketing - og ret så til

Som vi nævnte før, kan det her være en af fordelene ved at planlægge for eksempel en måned ad gangen. Når måneden er ved at være gået, og I skal i gang med at planlægge den kommende måned, så kig på den foregående måned. Hvad fungerede? Hvad fungerede ikke? Har I set noget, der har givet jer nye idéer til ting, I gerne vil prøve af? Hvilke opslag fik mange likes? Hvorfor gjorde de mon det? Hvilke opslag satte ild til kommentarsporet? Hvorfor?
 
Overvej de her ting i fællesskab, og brug det så i planlægningen af den næste måned. Det er blevet en fast del af vores service, når vi leverer indhold til vores kunders LinkedIn-sider, nemlig at levere en rapport, der hjælper os og vores kunder med at få endnu mere ud af indholdet næste måned med udgangspunkt i forrige måneds data. Læs mere om vores populære markedsføring på LinkedIn-abonnement lige her.
 

#4 Start stille og roligt ud

Sådan at du er sikker på, at du og dine medarbejdere kan stå kadencen. For når I først begynder at prioritere jeres markedsføring på LinkedIn, så er I nødt til at holde fast. I må ikke poste 4 uger i streg og pludselig stikke hovedet i sandet. I skal blive ved. Og ved. Og ved. Sådan at jeres kunder ved, at I mener det - og at I er professionelle med professionel markedsføring.

Har du svært ved at blive ved med at finde på godt indhold til LinkedIn? Og planlægge udsendelsen af det, så du hele tiden er til stede over for din målgruppe? Hvis det er tilfældet, så tøv ikke med at hive fat i os.
 
Du kan booke en introduktionssnak lige her, hvis du vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe netop dig. Vi glæder os til at møde dig og høre om din virksomhed.

 

Men hvad med algoritmen på LinkedIn, hvis du bruger et planlægningsværktøj?

Lad os bare være helt ærlige - undersøgelser viser faktisk, at det godt kan skade dine opslags reach, hvis du bruger et planlægningsværktøj til at poste på LinkedIn.
 
Hvorfor anbefaler vi dig så alligevel at gøre det i nogle situationer?
 
Fordi der er to ting, som alt andet lige, altid er vigtigere end alverdens algoritmer:
 

  1. Du skal skabe kvalitetsindhold. Hvis du gør det, så skal dine følgere nok belønne det. Uanset om du har postet gennem et planlægningsværktøj eller ej, vil det, der gør en forskel være, om dit indhold er så godt og relevant for din målgruppe, at de ikke kan lade være med at like, kommentere og dele.
  2.  

  3. Hele årsagen til det her blogindlæg kan koges ned til: Planlægning, planlægning, planlægning. Alt for meget markedsføring løber ud i sandet (eller kommer aldrig i gang), fordi der kommer noget andet i vejen. Så hvis den eneste måde du kan sikre dig, at du regelmæssigt får postet indhold på LinkedIn, er ved at bruge et planlægningsværktøj - ja, så har du hermed vores go ahead. Dit reach skal nok klare den.

Svært ved at finde på noget at skrive om på LinkedIn? Vi har 3 forslag til, hvad du kan skrive på LinkedIn for at markedsføre dig på en professionel og unik måde. Få vores LinkedIn-guide her.

 

Hvornår skal du IKKE bruge et planlægningsværktøj?

Skal du tagge en person eller en virksomhed, anbefaler vi dig at poste direkte på LinkedIn. Dit reach vil nemlig blive påvirket negativt af, at du senere ændrer i det oprindelige opslag.
 
Det betyder ikke, at du ikke kan sætte din markedsføring på LinkedIn i system. Vi bruger et projektværktøj, der hedder Basecamp, og lægger det ind som en to do på den pågældende dag, hvor vi skal huske at poste opslaget. Og så fancy behøver det ikke engang være - du kan også sagtens sætte en alarm, lave en reminder i din kalender, eller hvordan du nu bedst husker en to do. På den måde kan du både planlægge dit indhold - og samtidig please LinkedIns algoritme guder.
 

Det helt rigtige tidspunkt at poste på LinkedIn …

Det her handler om algoritme. Og derfor er det svar, jeg kan give dig nu, helt sikkert ikke det samme om et halvt år. Lige nu ser det ud til at tirsdag, torsdag og søndag morgen er det ideelle tidspunkt at poste på. Men. Det er vigtigt, at tidspunktet også passer til dig og din virksomhed. Og samtidig kommer online på et tidspunkt, hvor dine potentielle kunder har tid til at interagere med indholdet.
 
Og selvom du skriver opslagene på forhånd, så husk stadigvæk at gå helt tæt på din målgruppe. Vær personlig og vær tilstede i øjeblikket med dem. Det kan mennesker godt mærke. Også på sociale medier. Og vær så klar til at gribe dem ved at svare på kommentarer, delinger og så videre, så du virker nærværende og tilstede - frem for en, der planlagde et opslag for 4 uger siden og så forsvandt, når opslaget kom online.
 
 
Kan man planlægge opslag på LinkedIn
 

Genbrug dit indhold, for pokker. Grøn markedsføring er det nye

Det er ikke forbudt at være lidt doven, når det handler om markedsføring. Faktisk er det ret genialt. For din målgruppe skal høre tingene maaange gange, før det rigtigt sætter sig fast. Derfor er det også en rigtig god idé, at I - når I lægger planen - sørger for at tænke ind, hvordan I kan genbruge jeres indhold igen og igen (selvfølgelig på en ikke-spam-agtig måde).
 
Du kan læse mere om content recycling her.
 
 

Jeg håber, du kunne bruge blogindlægget her, hvis du lige nu står over for at skulle planlægge dine opslag på LinkedIn. Hvis du har brug for hjælp til markedsføring på LinkedIn, så tjek vores LinkedIn-samarbejde ud her.

Rigtig god fornøjelse. Jeg glæder mig til at se, hvad du finder på.
 
 

Previous Post: « Tekst til hjemmeside: Sådan får du webtekster, der præsterer bedre end dine konkurrenters
Next Post: Tekstbureau: Sådan finder du et, der matcher din virksomheds behov »

Primary Sidebar

Søg på siden

Senest på bloggen

  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon
  • Få tekstforfatternes 8 gode råd til at skrive en SEO-tekst uden at lyde som en robot
  • Få helt styr på din målgruppe med den rigtige strategi

 

Hvad vi skriver om på bloggen

  • Bureauets Content Marketing 101
  • Indhold til LinkedIn
  • Inspiration til teksterne på din hjemmeside
  • Online markedsføring

Populære blogindlæg

  • LinkedIn-opslag, -indlæg eller statusopdatering? Kært barn har mange navne. Her får du vores gode råd til, hvordan du sikrer dig godt content på LinkedIn
  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon
  • Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]
  • Kan man planlægge opslag på LinkedIn? Ja, du kan, og her er hvordan

Bureau by Storm | CVR: 33235542

Forretningsbetingelser | Mailpolitik | Privatlivs- og cookiepolitik | Kontakt

Copyright 2022. Alle rettigheder forbeholdes