• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

Bureau by Storm

Få hjælp til at sælge mere online med dine ord.

  • BLOG
  • FÅ HJÆLP
  • LinkedIn workshop
  • WEBINARER
  • KUNDER
  • OM
  • Kontakt
Du er her: Forside / Online markedsføring / Andres mening tæller og om hvorfor du skal arbejde hårdt på at få gode referencer

Andres mening tæller og om hvorfor du skal arbejde hårdt på at få gode referencer

Skrevet af Vibeke Storm-Frandsen den 12.02.2014

png
Jeg kan være din næste kunde. Det er ikke svært at tænke sig det scenarie. Så gå med på ideen for et par minutter her i dette blogindlæg. Forestil dig så, at jeg lander på dit website og ser, at du kan hjælpe mig med det, jeg har brug for hjælp til. Tror du, jeg køber? Nej, vel? Du er nemlig lidt klogere end de andre. Så du ved, at der skal mere til end dette (Har jeg fortalt, at jeg elsker kloge læsere? Det gør jeg).

 

Om hvorfor andres mening tæller

Måske har jeg engang fortalt dig, at det er ligegyldigt, hvad andre tænker om dig. Ved du hvad, det fortsætter jeg med at sige. Altså om dig som person. Skråt op med dem. Men det er ikke ligemeget, hvad andre mener om din virksomhed og dit produkt. Andres mening tæller.

Lad mig gå tilbage til eksemplet, hvor jeg var landet på dit website og havde fundet ud af, at du tilbyder det, jeg har brug for. Godt. Men jeg er ikke klar til at købe hos dig. Der er mange faktorer, der skal være opfyldt, før jeg går fra besøgende gæst til betalende kunde. En af faktorerne er, at min flokdyrsmentalitet ikke er tilfredsstillet. Hvis jeg ikke kan se, at andre har købt dit produkt og været glade for det, hvordan kan jeg så vide, at det er noget for mig? Vi er konforme på den måde. Individualister, ja. Men på den konforme måde. I tilfælde af at de andre i min flok siger god for dig, så stoler jeg også på dig. Det er et urgammelt instinkt, der har holdt jordens nulevende racer i live. Derfor tæller de andres mening. Det er indbygget i dit og mit DNA. Det handler om artens overlevelse.

 

Grunden til, at du skal arbejde hårdt på at få gode referencer

Når vi nu har sikret os artens overlevelse, så tag en dyb vejrtrækning og klap måske dig selv på skulderen. På den måde er der jo ikke grænser for, hvad gode referencer kan gøre her i verden. Men lad os så kigge på din virksomhed, og på hvorfor du skal arbejde hårdt på at få gode referencer.

Mit argument ovenover hviler tungt. Men der er også en anden grund til (udover det faktum, at du skal anerkende, at jeg – din potentielle læser – er et flokdyr), at du bør sætte alle sejl ind på at få de gode referencer sat på dit website.

Det handler om troværdighed. Du har to muligheder for at virke troværdig i forhold til dit budskab. Den ene er, at du skal vise det ved at give af din viden. Den anden mulighed er, at andre fortæller det. Når andre fortæller gode historier om dig og anbefaler dig, så styrker det din etos (Aristoteles’ klassiske appelformer … Lad mig google det for dig). Du skal med andre ord sørge for, at det, du siger og lover, virker plausibelt og troværdigt og derfor vækker tillid hos din læser (mig, et flokdyr).

 

Previous Post: « Vil du ha’? Så må du gi’! Og om hvorfor markedsføring handler om alt andet end salg
Next Post: 25 hustlertricks til din online markedsføring, der får dig til at ligne et brægende får i flokken »

Primary Sidebar

Søg på siden

Senest på bloggen

  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon
  • Få tekstforfatternes 8 gode råd til at skrive en SEO-tekst uden at lyde som en robot
  • Få helt styr på din målgruppe med den rigtige strategi

 

Hvad vi skriver om på bloggen

  • Bureauets Content Marketing 101
  • Indhold til LinkedIn
  • Inspiration til teksterne på din hjemmeside
  • Online markedsføring

Populære blogindlæg

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • LinkedIn-opslag, -indlæg eller statusopdatering? Kært barn har mange navne. Her får du vores gode råd til, hvordan du sikrer dig godt content på LinkedIn
  • Kan man planlægge opslag på LinkedIn? Ja, du kan, og her er hvordan
  • Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]
  • Sådan automatiserer du mere af din virksomheds markedsføring med en årshjul-skabelon

Bureau by Storm | Tel: 42 71 47 67 | CVR: 33235542

Forretningsbetingelser | Mailpolitik | Privatlivs- og cookiepolitik | Kontakt

Copyright 2022. Alle rettigheder forbeholdes