Brug for hjælp? Book et møde her
  • Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Bureau by Storm

Få hjælp til at sælge mere online med dine ord.

  • BLOG
  • FÅ HJÆLP
  • WEBINARER
  • GUIDES
  • KUNDER
  • OM
Du er her: Forside / Online markedsføring / Den dag Palles gavebod lukkede

Den dag Palles gavebod lukkede

Skrevet af Vibeke Storm-Frandsen den 28.01.2016

Driver du også en gavebod i din virksomheds navn?

Måske?

Et af de spørgsmål, der rammer min indbakke ret så ofte, er spørgsmålet om Palles gavebod. Eller det kategoriserer jeg den slags spørgsmål som.

Spørgsmålet lyder overordnet set sådan her:
“Hvordan inspirer jeg og tiltrækker jeg nye kunder til virksomheden uden at give al min viden væk?”

Skide godt spørgsmål.

For du ved det godt.

Hvor vigtigt det er at give værdi via blogindlæg, nyhedsbreve og de sociale medier.
 
 

Content Marketing for selvstændige er ikke ensbetydende med at give hele formuen væk

Det er vitterligt vigtigt.

Altså at give værdi.

Men det er ikke ensbetydende med, at du skal give hele formuen væk.

Vel?

Så hvis du er et klogt hoved, der har opskriften X.

En opskrift, du sælger og tjener penge på.

Det kunne være:

  • vægttab
  • træning
  • seo
  • mindfulness
  • wordpressprogrammering
  • coaching

Det er hylende ligegyldigt hvad.

Men den værdi, du giver væk via dit gratis content, må for alt i verden ikke være den samme værdi, som du skal tjene penge på.

Det er det rene Palles gavebod.

Og der er ingen grund til at lægge penge i Palles gavebod, vel?

Det er Content Marketing gone wrong.

Men hvordan stopper du så med at give det hele væk og samtidig inspirere tilpas meget til at tiltrække nye og fastholde eksisterende kunder?

Hvis jeg gav dig svaret lige nu, så ville jeg skyde mig selv i foden.

Plaf…..

Så det gør jeg ikke.
 
 

Derfor skal du ekspedere Content Marketing som en teaser for din opskrift på X

Til gengæld kan jeg fortælle dig, at Content Marketing ekspederet som en teaser for din opskrift på X – en lille snack før den helt store menu, om du vil – er en stærk investering.

Jeg foreslår, at du lukker Palles gavebod ned i dag og kommer i gang med at planlægge dit indhold i nyhedsbreve, på din blog og dine sociale mediekanaler på en måde, der fungerer som en teaser og appetitvækker for din hemmelige opskrift på X.
 
 

Forestil dig, at du er guiden, der skal hjælpe dine læsere fra A til B

Forestil dig, at du er guiden, der skal hjælpe dine læsere fra A til B. Hvor A er læserens udgangspunkt, og B er det punkt, hvor læseren hungrer efter at booke dig eller bestille din ydelse/produkt.

Din Content Marketing skal være en rejseguide fra A til B.

En smagsprøve, en opvarmning og transformation fra læser til kunde.

Yes?

Previous Post: « Optimer planlægningen af din Content Marketing med disse fire gratis værktøjer
Next Post: Stop nu med at være sådan en duks »

Primary Sidebar

Søg på siden

Senest på bloggen

  • Content marketing: Vejen til flere kunder (uanset om du driver en B2B og B2C forretning)
  • Brug jeg-form, og tag ejerskab over dine tekster
  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her

 

Hvad vi skriver om på bloggen

  • Bureauets Content Marketing 101
  • Indhold til LinkedIn
  • Inspiration til teksterne på din hjemmeside
  • Online markedsføring

Populære blogindlæg

  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her
  • LinkedIn-opslag, -indlæg eller statusopdatering? Kært barn har mange navne. Her får du vores gode råd til, hvordan du sikrer dig godt content på LinkedIn
  • Brug jeg-form, og tag ejerskab over dine tekster
  • En skarp LinkedIn-profil: Få vores guide til skabe den selv
  • Et simpelt trick til at gøre dine tekster og dit sprog personligt og anderledes end de andres dræbende blah blah blah-tekster

Footer

Find os også her

  • Instagram
  • LinkedIn

Hvad vi skriver om på bloggen:

  • Content marketing: Vejen til flere kunder (uanset om du driver en B2B og B2C forretning)
  • Brug jeg-form, og tag ejerskab over dine tekster
  • Hvordan skriver man et blogindlæg? Få vores opskrift her

Brug for vores hjælp?

Få hjælp til din markedsføring på LinkedIn

Få hjælp til Employer Branding

På udkig efter et Content Marketing Bureau?

Vibekes Mastermind-gruppe

Leder du efter en tekstforfatter?

Brug for kreative indspark, ideer og cases?

Tilmeld dig vores mailliste, hvor vi med jævne mellemrum sender viden, ideer og masser af cases, så du ka blive inspireret til at optimere din content marketing indsats.

Jeg er med på, at jeg siger ja tak til at modtage markedsføring i min indbakke. Jeg kan til hvert et tidspunkt afmelde mig med et enkelt klik.
 

Perfekt. Tjek din indbakke.

Du skal have tusind tak for din tilmelding. Husk at tjekke din indbakke for en mail med et link, du skal klikke på. Hvis du ikke har modtaget en mail, så hold et vågent øje med dit spamfilter.

Copyright 2018
Bureau by Storm | Østerbro 4 | 5690 Tommerup| CVR: 33235542
Forretningsbetingelser | Mailpolitik | Privatlivs- og cookiepolitik | Kontakt