Få hjælp til employer branding
Fortæl de gode historier, kommuniker dine værdier og skab et stærkere rekrutteringsgrundlag fra og med i dag ved at få styr på din employer branding strategi
Med ord kan man næsten alt. Og med ord og employer branding har du en unik mulighed for at vise, hvorfor det er helt særligt godt at være ansat i din virksomhed. Du har muligheden for at give et indblik i, hvilket stof du er gjort af - og hvilken kultur der hersker i din virksomhed. Så kompetente medarbejdere vælger dig fremfor de andre arbejdsgivere derude. Fordi de kan mærke x-faktoren.
Hvis du er klar til at trykke på speederen - og komme ud over scenekanten for at finde talenterne til din virksomhed, så læs med her. Vi rådgiver virksomheder og hjælper dem med at fortælle de gode medarbejderhistorier og skabe indhold, der positionerer dem og dig bedre, når kandidaterne undersøger deres muligheder.
"Employer branding er en mulighed for, at du kan arbejde strategisk med, hvordan du opfattes af både nuværende og potentielt kommende ansatte. For at skabe et stærkere rekrutteringsgrundlag, når du skal ansætte. Og for at stå stærkere på målstregen, når I er flere om den samme kandidat."
Hvis du mangler hænder, kan det ses på bundlinjen
For når det kommer til employer branding handler det ikke om at sælge produkter - det handler om at sælge dig. Din virksomhed. Dine værdier. Din DNA. Potentielle kommende medarbejdere skal vide, hvad virksomheden er for en størrelse - længe før de overvejer at søge job hos dig. Det skal bare ligge og dæmre i deres underbevidsthed. Så de er klar, når du får brug for dem.
Derfor hjælper vi blandt andet vores kunder med at få de helt rette ord på deres hjemmeside. Særligt undersiden Job & Karriere (eller hvad du nu kalder den i din forretning) skal give et ordentligt indblik i, hvad det vil sige at arbejde hos dig. Måske er din virksomhed særlig, fordi du prioriterer at efteruddanne dine medarbejdere? Måske tilbyder du dine ansatte en fleksibilitet, de ikke får mange andre steder? Dit værdisæt og dine Unique Selling Points (USP'er) skal tiltrække de helt rigtige medarbejdere. Uanset hvad det er, der gør dig særlig, skal det være lettilgængeligt, når talenterne kommer forbi dit website.
Vi hjælper også gerne med at udarbejde karrieresider til dit website - med indhold der får din potentielle kommende medarbejder til at sukke efter at blive en del af holdet.
Der er hård kamp om de bedste medarbejdere derude
Men hvis du er klar, er vi også. For du har brug for de bedste af de bedste i din virksomhed. Og det kræver, at du får vist dem, hvorfor de skal vælge at arbejde hos netop dig.
For ellers kommer de ikke. Fordi de ikke ved, hvem du er. Så de ved ikke, hvor de skal gå hen med alle deres talenter. Og det kan koste dig dyrt. Fordi det i sidste ende kan betyde, at du er nødt til at sige nej til opgaver - simpelthen fordi du ikke har kvalificeret mandskab nok.
Der findes en løsning. Den går ud på at være synlig. Det kan du gøre gennem employer branding.
Lad os hjælpe dig, så du får et bedre rekrutteringsgrundlag fremover
Som din eksterne markedsføringschef sørger vi også for, at arbejdet med dit Employer Brand matcher resten af virksomhedens markedsføring. Uanset hvad, så starter vi altid med et strategimøde, hvor vi lærer dig, din virksomhed og dine medarbejdere at kende. Det er her, vi får afklaret alle dine ønsker, behov og udfordringer i forhold til dit Employer Brand, rekrutteringsarbejde og resten af dine markedsføringsaktiviteter - og setup. Vi skal forstå din DNA. Dit why - så vi ved præcist, hvad der driver dig. For vi skal jo netop finde nogen til din virksomhed med det samme drive. Den samme ild i øjnene.
Til strategimødet ser vi typisk også alt det, du ikke selv ser. Virksomhedens styrker, som potentielle kandidater vil finde attraktive, men som du ikke tænker videre over. Det er dém, vi sammen skal have vist verden. Herefter går vi i gang med at udarbejde indhold til din virksomhed - vores kunder får ofte tekster til deres "Employer brand del" af deres website, optimering af jobannoncer og ikke mindst skarpt indhold til LinkedIn og andre sociale medier, så den gode historie og det gode budskab bliver spredt og skaber det helt rette fundament for jeres rekruttering.
Vi hjælper også med at udarbejde stillingsopslag og efterfølgende skabe trafik hertil på sociale medier som for eksempel LinkedIn og Facebook. På den måde undgår du, at dit stillingsopslag træder vande og ikke kommer ud til lige netop de mennesker, du har brug for i din virksomhed. For et stillingsopslag kan være nok så godt - men hvis den rigtige ikke ser det, er du lige vidt. Det undgår du ved at lave larm for jobopslaget på de kanaler, hvor din drømmemedarbejder holder til. Samtidig sikrer du dig, at du får sendt kvalitetsindhold ud på jævnlig basis, så du er til stede og er synlig. Altid. Samarbejder du med et rekrutterings - eller headhunterbureau, samarbejder vi som din eksterne markedsføringschef naturligvis også med dem.
Vi glæder os og har allerede masser af ideer i ærmet.
Gør dine medarbejdere stolte af at arbejde hos dig
Loyale medarbejdere kan nemlig også mærkes på bundlinjen. For de går rundt ude i verden - måske helt uden selv at være klar over det - og er dine talsmænd. Ganske enkelt, fordi de elsker at arbejde for dig og derfor ikke kan lade være med at fortælle om det - og om dig. Bedre reklame kan simpelthen ikke købes for penge. Det giver sig selv. Men de fleste er ikke bevidst omkring effekten internt af en god employer branding strategi - de gode historier, der bliver fortalt ude i byen og på medier, som for eksempel LinkedIn, smitter af internt.
Hvad er employer branding?
Employer branding er, når virksomheder markedsfører sig med det formål at vise, hvorfor netop de er et attraktivt sted at arbejde - over for både nuværende og potentielt kommende medarbejdere. Employer branding foregår både på virksomhedens website, men også på relevante sociale medier. Gennem employer branding kan virksomheder skabe et netværk, der underbygger for eksempel ansættelsesprocesser, for på den måde at finde medarbejdere med de rette kvalifikationer. På samme tid er det også en måde, hvorpå en virksomhed kan fastholde sine medarbejdere.
Bonus: Dine kunder vil også lægge mærke til dig
Selvom målet med employer branding handler om at sælge dig som virksomhed til potentielt kommende ansatte, er der også mange andre fordele. Blandt andet kunderne.
For hvem kan ikke lide en leder og en virksomhed, der behandler sine ansatte godt?
Det er en lille sidegevinst, som aldrig er en del af overvejelserne, når vi udarbejder løsninger i forbindelse med employer branding. Her fokuserer vi 100 % på at tale til en potentiel kommende medarbejder. Det sker bare ofte helt naturligt alligevel. Derfor er det vigtigt, at det er en integreret del af virksomhedens overordnede markedsføringsstrategi.