Der er bare nogle af mine blogindlæg, der lever det søde liv.
De kan noget hver især.
Det er ikke de blogindlæg, der direkte henter nye kunder hjem.
Det gør ikke noget.
Det har jeg andre blogindlæg, der gør.
Og det kommer vi til senere.
Men de her tre blogindlæg, jeg vil vise dig i dag, bliver læst igen og igen.
Og nu vil jeg fortælle dig, hvilke og hvorfor de er så populære:
#1: 25 hustlertricks til din online markedsføring, der får dig til at ligne et brægende får i flokken
Udgivet den 2. marts 2014.
Et sarkastisk og provokerende blogindlæg, hvor jeg bekender kulør og er 100 % ærlig omkring min holdning til en gabende kedelig og træls tendens i den onlinebranchen i Danmark. En tendens, hvor flokmentaliteten gør, at mange forgæves går efter det samme som dem med succes. Og på den måde bare bliver et brægende får i flokken med digitale kurser, autentisk markedsføring og manglende substans i indholdet.
Hvorfor dette blogindlæg er populært:
– Fordi jeg er ærlig.
– Fordi det er kontroversielt.
– Og fordi jeg har ret.
Om du er enig med mig eller ej, så virker det. Det giver mig stadig tilmeldinger til mit nyhedsbrev og kundehenvendelser.
Fordi det adskiller sig fra alt det andet – og derfor bliver lagt mærke til.
Måske du selv kunne gøre noget lignende? Hvis du tør…
#2: Sådan optimerer du billederne på dit blogindlæg til Facebook
Udgivet den 17. december 2013
Et helt simpelt og brugbart blogindlæg, hvor jeg fortæller, hvordan du optimerer billederne til at fungere godt på Facebook. Jeg opdaterer blogindlægget indimellem i forhold til Facebooks indstillinger. En stor del af læserne kommer direkte fra Google.
Hvorfor dette blogindlæg er populært:
– Fordi det er brugbart.
– Fordi det er noget, alle bloggere har brug for at vide.
– Fordi de færreste selv ved, hvor de skal finde informationen henne.
Dette blogindlæg giver mig ikke andet end trafik og branding. Hvis jeg via dette blogindlæg har efterladt et godt indtryk på læseren, så er jeg tilfreds. Det er ikke det bedste blogindlæg, efter min mening – men et velbesøg blogindlæg.
Se her, hvordan jeg har lavet et simpelt how-to blogindlæg
Måske du selv kunne gøre noget lignende?
#3: 7 inspirerende bøger jeg anbefaler og selv vender tilbage til jævnligt
Udgivet den 26. februar 2015
Det her blogindlæg er et af de nemmeste blogindlæg, jeg nogensinde har skrevet. Jeg læser. Du læser. Forhåbentligt faglitteratur. Derfor skrev jeg et hurtigt blogindlæg med 7 inspirerende bøger, jeg havde læst.
Og trods det at referater virkelig ikke var min stærke side i folkeskolen, så griflede jeg omhyggeligt et par ord ned om, hvorfor jeg anbefaler hver enkelt bog.
Hvorfor dette blogindlæg er populært:
– Fordi alle elsker lister.
– Fordi alle elsker en god undskyldning for at købe en ny bog.
– Fordi alle er nysgerrige.
Og mens dette blogindlæg ikke direkte skaber nye projekter og penge på bundlinjen i min virksomhed, så sender det et godt signal: Jeg læser. Andet ville være skamfuldt. Men jeg læser og holder mig opdateret og kan sortere skidt fra kanel. Og her har jeg anbefalet materiale til mine læsere – sorteret skidt fra kanel. Det virker tillidsvækkende.
Det kan du også klare.
Friskt, opdateret og nyt indhold er godt. Det vil altid starte der. Du kan ikke starte andre steder. Og her er tre typer af blogindlæg, du sagtens kan gå i gang med at skrive allerede i dag.