“Søde og verdens rareste kunde,” bønfaldt jeg (eller noget i den stil, jeg husker det ikke præcist). Jeg følte det, som om jeg lå på knæ med hænderne foldet foran mit ansigt. I virkeligheden sad jeg med det hvide headset mast ind i øregangene og med min Samsung-telefon liggende ved siden af tastaturet. På skærmen af min Samsung lyste et professionelt billede op af den persons stemme, jeg netop havde i øret. Lad os kalde ham Henrik Pedersen.
Henrik Pedersen havde modtaget en tekst til en salgsside på sit firmas website, og vi havde netop gennemgået, hvad vi begge var enige om, en kodyl (ikke Henriks ordvalg) tekst.
Der var dog et problem
Vi havde begge virksomhedens website og den specifikke salgsside stående på vores respektive computere. Og det fungerede bare overhovedet ikke. Og nu var jeg – følte jeg – faldet på knæ og bønfaldt Henrik om at gøre noget ved brugervenligheden og webdesignet på siden.
Det var helt små, men ekstremt vigtige ændringer, Henrik skulle foretage sig (eller smide en mail og give webmasteren besked om at foretage sig).
Hvad jeg sagde til Henrik, bliver mellem Henrik og jeg.
Det var vores telefonsamtale.
Så vi gør det på en anden måde. Jeg fandt nemlig denne skæppeskønne infografik, der giver dig en hurtig og overskuelig gennemgang af nogle af de vigtigste tendenser og best case scenarios til webdesign og brugervenlighed 2016.
Jeg har også sendt den til Henrik for ligesom at opsummere vores snak (der mellem os to handlede allermest om punkt nummer 3, 4, 5 og 7).