Selvom jeg ville elske at fortælle dig, at det udelukkende handler om kvalitet og ikke om kvantitet, så er det bare et kedeligt faktum, at med salgskampagner er kvantitet lige så vigtigt som kvalitet. Hvad taler du om, Vibeke? Jo, jeg taler om, at når det gælder din mailliste, så er både størrelsen og relationen vigtig. Kvantitet og kvalitet. Mailkampagnens svar på økologens grøngødning ...
Bloggen
Om vigtigheden af at læse korrektur på dine tekster + 7 fejl, der får dig til at se dummere ud, end du er
Som Vibeke tidligere har skrevet, er en tekstforfatter ikke en korrekturlæser. Man kan derfor sagtens være god til at skrive uden (nødvendigvis) at være et “grammatikorakel”, og tekstforfatterens opgave er ikke at skrive fejlfrit, men at skrive en tekst, der kan lykkes med at nå et givent forretningsmål. At gennemlæse og rette fejl i en tekst er korrekturlæserens opgave og allersidste skridt, ...
Den gode mailkampagne tager relativt kort tid at skrive. Her er hvorfor (+ få adgang til vores skabelon)
Hun var også på jagt efter tid. Tid til at markedsføre hendes næste online workshop, der skulle starte om to måneder. Hun ville bruge tiden på at lave en god salgsside, et par Facebook-annoncer og så skrive en rigtig god mailkampagne. Hun skulle bare lige have det hele planlagt ordentligt. Have skabt sig et overblik…. …. Hun var sådan set allerede bagud. Men havde allermest lyst til at lancere ...
7 måder du kan (gen)bruge dit digitale indhold på
Godt indhold tager tid at lave. Først er der hele ideprocessen, så er der researcharbejdet og første kladde (første kladde... den er aldrig særlig god, så tag det roligt). Herefter er der redigeringsfasen, hvor du arbejder med formuleringer og flow og forsøger at undgå at ødelægge det geniale i teksten ved at slette og rette 156 gange. Det tager bare lang tid. Så her er 7 måder, du kan ...
Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]
Der er underoverskrifter, og så er der underoverskrifter. I denne her guide fokuserer vi på underoverskrifter. Forvirret? Her går vi i dybden med de underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst - i dine blogindlæg, på dine salgssider og i dine e-bøger, guides og de pdf’er, du lystigt sender rundt til uskyldige modtagere. “Men…”, tænker du måske, “hvorfor er det ...
Et stærkt testimonial er et nødvendigt redskab i selv den bedste salgstekst, og her er, hvordan du formulerer det
Det her er ikke ny viden.... Du ved det. Jeg ved det. Alle ved det. Vi har brug for at se beviser. Vi har brug for at vide os sikre på, at det produkt, vi er på vej til at investere vores penge i, rent faktisk også kan det, salgsmaterialet lover. Først og fremmest fordi vi er bange at spilde vores penge og vores tid. Og dernæst fordi vi har brug for at sikre os, at andre lige som os ...
Hvorfor en tilfredshedsgaranti vil forbedre dit digitale salg, og hvordan du formulerer den uden at få røven på komedie
Vi er alle bange. Bange for at gøre noget dumt. Bange for at blive til grin. Og bange for at spilde dyrebar tid og penge. Du er bange. Og jeg er bange. Sådan er det. Nå du skriver salgstekster, er du nødt til at tage dette aspekt med. Hvis du springer det over, vil din tekst og dit budskab mangle et empatisk træk. Et ret essentielt empatisk træk. Måske lige præcis det, der mangler, for at ...
Content Marketing er vejen frem, og her er 8 dokumenterede argumenter, du kan bruge til at overbevise chefen eller dig selv om det
Nyhedsmodul. Kan du huske det? Det kan jeg. For jeg sad ret ofte og talte med den aktuelle chef om, hvorvidt der skulle investeres i et nyhedsmodul (indsæt selv wauuv-effekt her) til det eksisterende website eller til det website, vi planlagde at søsætte. Det var dengang, hvor CMS var det helt store buzzword blandt os webfolk. Og hvor vi græd af glæde, da vi fik muligheden for at ...
3 ting en tekstforfatter ikke er
Det her sker af og til for mig. Og jeg er helt ok med det. - Så, hvad laver du så? - Jeg er tekstforfatter - Sejt ... 45 minutter senere, når vi er nødt til at vende tilbage til det. - Og hvad laver du så helt præcist. Jeg mener: Er du forfatter... eller korrekturlæser? Det her blogindlæg er skrevet til alle slags folk. SHIT....KAN MAN GODT DET? Ja, træk vejret, det kan man godt. Jeg ...
Så stor en effekt har dine ord
Forestil dig to kuverter (hvis du er født efter 1997, så forestil dig i stedet to mails). Disse to kuverter er adresseret til samme person. Til en kunde. Du tager nu to stykker papir frem. Et stykke papir til hver konvolut. På det første stykke papir skriver du: "Hej *kunde* Det har været en fornøjelse uden sammenligning at arbejde sammen med dig og din virksomhed, og jeg vil ...