Du kender det måske som “aktivt sprog”. Vi har valgt at kalde det initiativrigt sprog i vores forretning. Fordi det er det, det i bund og grund handler om. Initiativ. Men ved du egentlig, hvor meget det betyder for din læsers opfattelse af dine tekster? Og ikke mindst, hvad det kan betyde for din forretning, hvis din læser rent faktisk ta’r dén. Når du udviser initiativ med dit sprog. Det er ...
Bloggen
Vi giver ordet til Ogilvy: 10 skriveråd fra forretningsmændenes forretningsmand
I foråret delte vi henover 10 uger reklamemanden David Ogilvys 10 berømte skriveråd på vores Instagram-profil @BureauByStorm. Nu har vi samlet alle skriverådene, i en udvidet version, på ét sted - et sted, du kan gemme og dermed nemt finde, hvis du skulle få brug for at få genopfrisket skriverådene eller dele dem med en ven, kollega eller forretningspartner. Skriverådene henvender sig især til ...
Guide: Hvad er sidetitler og metabeskrivelser? Få den ikke-tekniske forklaring her.
Hvis du stadig er i tvivl om, hvad eksperterne skriver eller taler om, når de nævner ord som sidetitler og metabeskrivelser, så er denne artikel for dig. Velkommen. Hvis du ved, at du burde tage fat på arbejdet med dine metatekster (samlet betegnelse for blandt andet dine sidetitler og metabeskrivelser), men ikke aner præcist hvordan, så også velkommen til dig. Hvis du er SEO-haj, så vil du ...
Du kan få i pose og i sæk
Det er muligt at få i pose og i sæk. Jeg har fået en ny aktivitet på listen over yndlingsaktiviteter i løbet af en uge. Jeg er faktisk lidt høj. Det foregår om fredagen. Hver fredag kl. 9-10. Her har deltagerne fra min mastermindgruppe mulighed for at få min feedback på deres markedsføring (Ja, faktisk på alt … Men det plejer at være markedsføring, vi taler om). Det betyder, at jeg får ...
Sælg mere i din næste salgskampagne ved at gøde din mailliste allerede i dag
Selvom jeg ville elske at fortælle dig, at det udelukkende handler om kvalitet og ikke om kvantitet, så er det bare et kedeligt faktum, at med salgskampagner er kvantitet lige så vigtigt som kvalitet. Hvad taler du om, Vibeke? Jo, jeg taler om, at når det gælder din mailliste, så er både størrelsen og relationen vigtig. Kvantitet og kvalitet. Mailkampagnens svar på økologens grøngødning ...
Den gode mailkampagne tager relativt kort tid at skrive. Her er hvorfor
Hun var også på jagt efter tid. Tid til at markedsføre hendes næste online workshop, der skulle starte om to måneder. Hun ville bruge tiden på at lave en god salgsside, et par Facebook-annoncer og så skrive en rigtig god mailkampagne. Hun skulle bare lige have det hele planlagt ordentligt. Have skabt sig et overblik…. …. Hun var sådan set allerede bagud. Men havde allermest lyst til at lancere ...
7 måder du kan (gen)bruge dit digitale indhold på
Godt indhold tager tid at lave. Først er der hele ideprocessen, så er der researcharbejdet og første kladde (første kladde... den er aldrig særlig god, så tag det roligt). Herefter er der redigeringsfasen, hvor du arbejder med formuleringer og flow og forsøger at undgå at ødelægge det geniale i teksten ved at slette og rette 156 gange. Det tager bare lang tid. Så her er 7 måder, du kan ...
Derfor har du brug for knivskarpe underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst [+ en håndsrækning til at skrive dem]
Der er underoverskrifter, og så er der underoverskrifter. I denne her guide fokuserer vi på underoverskrifter. Forvirret? Her går vi i dybden med de underoverskrifter, der guider din læser gelinde gennem din tekst - i dine blogindlæg, på dine salgssider og i dine e-bøger, guides og de pdf’er, du lystigt sender rundt til uskyldige modtagere. “Men…”, tænker du måske, “hvorfor er det ...
Et stærkt testimonial er et nødvendigt redskab i selv den bedste salgstekst, og her er, hvordan du formulerer det
Det her er ikke ny viden.... Du ved det. Jeg ved det. Alle ved det. Vi har brug for at se beviser. Vi har brug for at vide os sikre på, at det produkt, vi er på vej til at investere vores penge i, rent faktisk også kan det, salgsmaterialet lover. Først og fremmest fordi vi er bange at spilde vores penge og vores tid. Og dernæst fordi vi har brug for at sikre os, at andre lige som os ...
Hvorfor en tilfredshedsgaranti vil forbedre dit digitale salg, og hvordan du formulerer den uden at få røven på komedie
Vi er alle bange. Bange for at gøre noget dumt. Bange for at blive til grin. Og bange for at spilde dyrebar tid og penge. Du er bange. Og jeg er bange. Sådan er det. Nå du skriver salgstekster, er du nødt til at tage dette aspekt med. Hvis du springer det over, vil din tekst og dit budskab mangle et empatisk træk. Et ret essentielt empatisk træk. Måske lige præcis det, der mangler, for at ...