Vi elsker alle at blive kommunikeret med som intelligente mennesker. Vi hader alle at blive talt til som enfoldige mennesker. Uoplyste. Dumme mennesker. Det virker ikke. Så hvis du ikke ...
Bloggen
Drop de dele, læseren dropper
Vi dropper opvarmningen i dag. Jeg starter med at få gang i blodomløbet på dig - lidt mere end normalt. Ligesom få adrenalinen til at skylle ud i blodet på dig. Og det er den effekt, jeg er ude ...
Stop nu med at være sådan en duks
Da vi sad der. Bøjet over teksten og med papir og blyant fremme. Min datter og jeg. Spisebordet var omdannet til lektiecafe. Den frivillige slags (ooohhh...lad os ikke starte på snakken om ...
Den dag Palles gavebod lukkede
Driver du også en gavebod i din virksomheds navn? Måske? Et af de spørgsmål, der rammer min indbakke ret så ofte, er spørgsmålet om Palles gavebod. Eller det kategoriserer jeg den slags ...
Optimer planlægningen af din Content Marketing med disse fire gratis værktøjer
Du minder så meget om mig. Fordi du er en hund efter gratis ting. Det er jeg også. Er du vimmer, hvor jeg elsker, når noget er gratis. Det er næsten som at stikke ...
To pop-up or not to pop-up? Læs hvad mit ekspertpanel svarede
Jeg var nysgerrig. Selvom jeg har studeret det her med pop-up-optins og ved, at de virker. I hvert fald i forhold til opgaven med at få flere på din mailliste. Alligevel har jeg endnu ikke ...
[INFOGRAFIK] Webdesign og brugervenlighed anno 2016
"Søde og verdens rareste kunde," bønfaldt jeg (eller noget i den stil, jeg husker det ikke præcist). Jeg følte det, som om jeg lå på knæ med hænderne foldet foran mit ansigt. I virkeligheden sad jeg ...
Case: En lille ændring af overskriften på om-siden med stor effekt (Compara)
Den anden dag sad jeg og gennemlæste feedbacken fra de sidste deltagere på en workshop, jeg havde afholdt om den på samme tid populære (blandt læsere) og frygtede (blandt skribenterne) side: om-siden. ...
5 strategier til at sparke mere af dig ud i dine tekster
Et af de gode råd, du kan finde blandt eksperter, der giver gode råd til iværksættere og selvstændige, er, at du skal være unik og vise, hvem du er. Det er det, der gør hele forskellen. Vær unik ...
[Skrivelektion 03]: sådan får du din læser til at blive længere og vinde dyrebar tid til at få dit budskab ud
Langt de fleste bliver fjerne i blikket, når de møder en massiv mur af ord online. Det kræver så ekstremt meget ork, at vi opgiver på forhånd. Altså rent faktisk at læse de ord, der er skrevet. Men ...